Zbierajte pečiatky z vysokohorských chát na Slovensku!

Naše hodnotenie:

Oficiálny názov: Gebirgsvereins – Klettersteig
Pohorie: Gutensteiner Alpen
Hora: Plackles (1132 m)
Prevýšenie na ferrate: 350 v. m.

Obtiažnosť: D
Prístup k ferrate: 00:30
Trvanie ferraty: 01:00
Trvanie zostupu: 01:00

Charakteristika ferraty: Ferrata Gebirgsvereins má síce obtiažnosť D, ale skôr by sme ju zaradili do kategórie C/D medzi stredne ťažké ferraty. Trasa je veľmi rozmanitá a okrem krásnych vzdušných úsekov ponúka aj atrakcie v podobe lanového mostíka, či rebríka. Ferratu je možné vyliezť približne za hodinu, pri jej zdolávaní vás však môžu zdržať krásne výhľady na dolinu pod vami, ako aj iní lezci. Z dôvodu veľkej obľuby medzi ferratistami sú niektoré skalné stupy na ferrate už značne vyšúchané, preto vám odporúčame zvýšiť opatrnosť. Ťažšie úseky sú na ferrate dobre rozložené a ferrata ponúka viacero miest na oddych.

Popis ferraty: Trasa sa začína ľahkým B nástupom, strieda ju skalná pasáž (C) a pokračuje smerom hore cez ľahšie A-B úseky až pod 60 metrov vysokú skalnú stenu. Po nástupe na stenu vás čaká C/D úsek, ktoré strieda prvá z dvoch D pasáži na tejto trase. Výstup po skale je tvorený prevažne kramlami, ale miestami sa budete musieť spoľahnúť na prírodné stupy a silu vo vašich rukách. Kvôli vysokej frekvencii lezcov sú prírodné stupy pomerne dosť opotrebované, preto zvýšte opatrnosť. Po prekonaní prvého D úseku sa skalný výstup zatáča doľava cez C a B/C úsek. Nasleduje mierne nepríjemné C, cez ktoré sa prehupnete až na prvú odpočinkovú pasáž – Schneebergblick. Cesta pokračuje po hrebeni hore, tvorená je A – A/B úsekmi a dovedie vás až lanovému mostíku. Za mostíkom pokračuje výstup smerom hore cez rebrík, za ktorým pokračuje ďalší skalnatý úsek s obtiažnosťou C. Po zdolaní tohto úseku sa dostanete na ďalšie odpočinkové miesto (Kyselak-Platzerl), odkiaľ sa môžete pokochať krásnymi výhľadmi. Nasleduje peší úsek, ktorý vedie k poslednej časti ferraty. Úvodné B pod skalou strieda ťažší C/D úsek smerom nahor. Ďalej sa cesta stáča doprava cez skalnú rímsu s dvoma C úsekmi. Na ich konci pokračujete opäť hore cez obtiažnejšiu D pasáž až pokým nedosiahnete vrchol.

Vysvetlenie obtiažnosti: Ferratu radíme k stredne ťažkým. Po celý čas je zabezpečená oceľovým lanom. Menej skúsených lezcov však môžu prekvapiť dva D úseky, ktoré sú pomerne silové. Keďže je ferrata veľmi obľúbená, skalné stupy sú už značne opotrebované.

Potrebné vybavenie: Kompletná ferratová výstroj (helma, set, brzda) a v prípade potreby aj odsedák.

Tip: Obzvlášť v lete na skalu pomerne dosť pečie, preto sa vybavte dostatočným množstvom tekutín. V prípade pekné počasia vám odporúčame vydať sa na ferratu čo najskôr, nakoľko je dosť frekventovaná. Neodporúčame ísť na ferratu po daždi. Po zdolaní ferraty sa môžete občerstviť na neďalekej chate Hubertushaus, odkial vedie aj jedna zo zostupových ciest.

Nástup a zostup

Počet ciest vedúcich na vrchol: 2
Počet zostupových ciest: 2-3

Nadmorská výška nástupu: 575 m n. m.
Dĺžka ferraty: 350 m

Súradnice vrcholu: 47.8116314N, 16.0252869E
Súradnice nástupu: 47.8094467N, 16.0197422E

Nástup na ferratu: Gebirgsvereins je jedna z tých via ferrata trás v Rakúsku, pri ktorých majú ferratisti často problém nájsť jej začiatok (nástup). Nástup na ferratu vás síce neunaví, ale potrápiť vás môže jeho samotné nájdenie. Najľahší prístup je od penziónu Seiser Toni, kde sa nachádza platené parkovisko. Treba si však privstať, nakoľko býva parkovisko pred penziónom v sezóne dosť plné. Od parkoviska sa vydáte lesnou cestou do ľava smerom do lesa (zelená značka), kam vás navedie značenie. Pokračujte stále hore lesom, kým nedorazíte pod skaly na širokú lesnú cestu (Wandfußsteig). Tu sa vydajte doprava a pokračujte cestou stále dole. Po cca 500 m by ste mali prísť k odbočke na ferratu Gebirgsvereinsteig. Kúsok od odbočky sa cesta rozdvojuje, pokračujte doľava až k nástupu. Lesná cesta vpravo (Turmsteig Zusteig) vedie k nástupu na ďalšiu ferratu – Wildenauer-Klettersteig.

Zostup z ferraty: Na vrchole odbočte doprava a pokračujte po červenej značke až k chate Huberthaus. Od chaty pokračujte kúsok rovno a opäť hneď doprava dole pod skalnú stenu na chodník Springlessteig (zelená značka). Zelené značenie vás dovedie dole až k parkovisku pri penzióne Seiser Toni. Alternatívna zostupová trasa vedie z vrcholu smerom doľava k chate Wilhelm Eichert-Hütte (Wanderweg 201A / NÖ Landesrundwanderweg). Kúsok pred chatou odbočíte doľava na Wagnersteig (žltá značka). Pokračujete stále dole. až pokým sa nedostanete na cestu, ktorá vedie k penziónu Seiser Toni.

Poznámka k zostupu:

Príjazd

Najbližšie mesto: Grünbach am Schneeberg
Súradnice parkoviska: 47.8061347N, 16.0084353E
Presná adresa parkoviska/príjazdu: Penzión Seiser Toni, Theresiastollen 1, 2733 Höflein an der Hohen Wand
Presný popis príjazdu: Po príjazde do dedinky Grünbach am Schneeberg pokračujte ku kostolu, za ktorým odpočte vpravo. Pokračujte uličkami a cestou stále rovno hore, na rozdvojke doprava (Josefiweg – Amasedweg) až na parkovisku pred penziónom Seiser Toni.

Galéria

D

02:00

01:30

Chceli by ste niečo zmeniť, alebo doplniť?

Pomôžte nám vytvoriť čo najpodrobnejšiu databázu via ferrata! Ak máte akékoľvek pripomienky k uvedeným informáciám o ferrate, alebo by ste chceli niečo doplniť či zmeniť, neváhajte nás kontaktovať. Pomôžete tak ostatným lezcom nájsť čo najpodrobnejšie informácie!